Montag, 28. Februar 2011

Redwork - Flakes # 4


Happy stitching.

Sonntag, 27. Februar 2011

A NIGHT LIKE THIS - CARO EMERALD



Caro Emerald sings so beautiful, a great voice and a great song. Take a few minutes and listen.

Freitag, 25. Februar 2011

My Log Cabin #2

and here is the second. I used a different embroidery. I stitched a Mexican Aster also named cosmea.

und hier ist das Zweite. Ich habe andere Stickerei gewählt und mich für ein Schmuckkörbchen / Cosmea entschieden.

Donnerstag, 24. Februar 2011

My Little Cabin

...not mine but Gisela's

 


from the book:  'Les appliqués brodés de Lucie'  Delphine Mongrand 

Donnerstag, 17. Februar 2011

BOM MY GARDEN - THE HIVE

Block #7 - THE HIVE

Mittwoch, 16. Februar 2011

Flower Basket Brazilian Embroidery - Blumenkörbchen


I've got plenty of time and that's what I'm doing during my foot is hopefully healing. Since yesterday there is new snow in the nothern part of Germany and with this flower basket I 'll try to elicit the springtime.

Ich habe sooooo viel Zeit und das mache ich, während mein Fuß hoffentlich bald heilt. Seit gestern liegt Neuschnee hier im Norden und mit dem Blumenkorb will ich den Frühling ein wenig anlocken.

Dienstag, 15. Februar 2011

OUT OF THE BOX BLOCK #2


Ich habe den Bienenkorb, die Biene, die Gießkanne und die dazugehörige Pflanze gewählt. Ich entscheide mich doch mehr für das Sticken, weil's eben mein Ding ist. Den Schnickschnack mit Spitze lasse ich doch besser weg.

I've chosen the beehive, the bee, the watering can and the little plant that must still grow a while. I decided that embroidery is more my style without any frills exept some little buttons.

Montag, 14. Februar 2011

Sonntag, 13. Februar 2011

Helleborus Niger Embroidery

Ich habe den Sonntag genutzt um endlich mit Heikes Gartenjahr abzuschließen. Der Entwurf stammt auch wieder von Gudrun, ganz lieben Dank dafür und einen dicken Knuffler.

Todays sunday I finished Heikes Gardenyear. The draft version is from Gudrun again, therefor Thank You and a big hug to Gudrun.

Dienstag, 8. Februar 2011

Redwork Flake Februar/February

A little bit late, but here it comes.

Ein bischen spät, aber hier kommt sie.


Zwischenbericht
Meinem Fuß geht es jetzt nach der OP wieder etwas besser, ich bin zwar noch ein bisschen 'BIGFOOT', aber das wird auch noch. Durch das Krückenlaufen tut mittlereile der Oberkörper mehr weh als der Fuß!!!

Interim report
My foot feels a little bit better after the surgery, I'm still 'BIGFOOT' but I'm in good shape. From the walk on crutches my upper body hurts more than the foot!!!